The way trucks are designed and configured has a major impact on what truck drivers are able to see from their cab (direct vision). The latest study by Loughborough Design School (LDS) has analysed the direct vision and blind spots of top selling trucks in all vehicle categories (long-haul, construction, urban). The study shows that there are large differences between best and worst-in-class performance. This infographic summarises the findings of the report for delivery trucks.
The EU is currently planning new vehicle safety requirement for trucks. Based on the findings of the LDS report, T&E, in its briefing (downloadable below) recommends that the EU should set direct vision standards for trucks – specifying what truck drivers need to see with their own eyes – and mandate at least best-in-class performance for different truck categories. But there is potential to do better than what is currently best in class. Indeed, the report shows how so-called “low-entry cabs” (see below) outperform virtually all of the current best-in-class performers. Generalising their application, in particular for vehicles used in urban transport, would have major safety benefits. In addition, the recently agreed directive 2015/719 provides truckmakers with 800-900mm of extra design space. This extra design space (+30%) must be used to redesign long-haul and construction cabs in a safer manner. The Commission has indicated it will introduce direct vision standards for trucks but only from 2028. This briefing shows that vehicles with good direct vision are already on the market, and that there is no reason to wait until 2028 to mandate direct vision improvements.
Study: Understanding direct and indirect driver vision from heavy goods vehicles.
Briefing: Eliminating truck blind spots – a matter of (direct) vision
Kapcsolódó bejegyzések
EELV regrette le choix du Brexit et en appelle à un sursaut européen
Après des semaines d’une campagne tendue, les britanniques ont tranché. EELV regrette le choix du BREXIT et appelle à u...Nach dem Brexit: Für ein besseres Europa
Der beschlossene Austritt Großbritanniens aus der EU schadet der europäischen Einigung. Es ist höchste Zeit, die EU zu ...Amerika és a világ Donald Trump alatt
@Élet és Irodalom 2016. november 18 - Dobozi IstvánÉles kontrasztban saját történelmi múltjával, a Republikánus Párt mi...Az átláthatóság megvalósítása - Az Európai Bizottság valamennyi uniós intézményre alkalmazandó kötelező átláthatósági nyilvántartásra tesz javaslatot
Az Európai Bizottság a mai napon mindhárom uniós intézményre – az Európai Parlamentre, a Tanácsra és a Bizottságra – al...Réfugiés : EELV solidaire avec les citoyens solidaires
Le 23 novembre, Pierre-Alain Mannoni et Cédric Herrou comparaîtront devant le tribunal de Nice au motif d’« avoir facil...Last Wednesday in Strasbourg, the European Parliament did not manage to overcome the manipulative and blackmailing lobb...
OSZT: Orbán Viktorhoz fordult az OSZT az EU-szintű kodifikációt célzó lengyel-magyar közös petíció ügyében
Az OSZT a lengyel Országos Szövetkezeti Tanáccsal közös petíciót nyújtott be július folyamán az Európai Parlamenthez a ...Hungary’s anti-migrant vote
The Economist, October 1, 2016 HUNGARY will hold a referendum on October 2nd. (Such things have become a fad in Eu...Európai biztonsági stratégia: a hatékony és fenntartható biztonsági unió felé tett előrelépésekről szóló első jelentés
Az Európai Bizottság a mai napon bemutatja a hatékony és fenntartható biztonsági unió felé tett előrelépésekről szóló h...Het komende jaar zien Nederlandse beroepsgoederenvervoerders over de weg hun kosten met 1,4 tot 3,0 procent stijgen, af...